R. Ortiz, I. Kubrushko, A. Rodet, A Berdat, J. Barbera, L. Hernández, A. Lebacquer, L. Yang, A. Laval, M. Addoum, “Video Games: Innovative tools for Communication and Media Trust”, Cumulus Conference, Nantes 2025, Poster Abstract
En 2024 :
A. Hufschmitt, S. Cardon, J. Borel, F. Wolf and M. Addoum, « Adaptive Audio to Player Actions and Gameplay: a New Video Game » 2024 IEEE Conference on Games (CoG), Milan, Italy, 2024, pp. 1-2, doi: 10.1109/CoG60054.2024.10645554.
Gaspard de Batz de Trenquelleon, Ahmed Choukarah, Milo Roucairol, Maël Addoum, and Tristan Cazenave. 2023. Procedural Generation of Rush Hour Levels. In Computers and Games: International Conference, CG 2022, Virtual Event, November 22–24, 2022, Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, 181–190. https://doi.org/10.1007/978-3-031-34017-8_15
M. Addoum, A. Gros, L. Jacob, Y. Bourquin and P. Robert, « Ludo-pedagogical Module for Emotion Regulation of Undergraduate Students, » 2023 IEEE Conference on Games (CoG), Boston, MA, USA, 2023, pp. 1-2, doi: 10.1109/CoG57401.2023.10333180
En 2022 :
M. Addoum et al., « An Interactive Module for Learning and Evaluating the Basic Rules in Health Consultations, » 2022 IEEE Conference on Games (CoG), Beijing, China, 2022, pp. 532-535, doi: 10.1109/CoG51982.2022.9893586.
M. Addoum et al., « An Inclusive Video Game For Players With Autism Spectrum Disorders, » 2022 Nicograph International (NicoInt), Tokyo, Japan, 2022, pp. 91-91, doi: 10.1109/NicoInt55861.2022.00027.
A. Berthault, C. Richard, M. Anthoine, F. Wolf and M. Addoum, « Subtle Attention Guidance for a New Virtual Reality Game, » 2022 IEEE Conference on Games (CoG), Beijing, China, 2022, pp. 494-495, doi:10.1109/CoG51982.2022.9893642.
En 2021 :
M. A. Addoum, J. Mekhaemar, M. Rouffet and É. Jacopin, « Khaldun: GOAP for both Procedural Level generation and NPC Behaviors, » 2021 IEEE Conference on Games (CoG), Copenhagen, Denmark, 2021, pp. 1-2, doi: 10.1109/CoG52621.2021.9619062.
M. A. Addoum, M. Rouffet and É. Jacopin, « 3D Brawler Game Using a Hybrid Planning Approach, » 2021 IEEE Conference on Games (CoG), Copenhagen, Denmark, 2021, pp. 1-2, doi: 10.1109/CoG52621.2021.9619075.
r&d lab
Les conférences nationales à comité de lecture
En 2023 :
Loïc JACOB², Maël ADDOUM², Yannick BOURQUIN², Auriane GROS¹, Philippe ROBERT¹, Régulation des émotions négatives chez les étudiants de manière Ludo-pédagogique, Encéphale 2023, Paris, France
Philippe Robert, Auriane Gros, Loıc Jacob, Yannick Bourquin ,Mael Addoum, TeachMod de la formation à la régulation des émotions, Segamed 2023, Nice, France
En 2022 :
Q Bleuse, M Addoum, P robert Enseigner la Relation en psychiatrie du sujet âgé avec Teach Mod. Encéphale 2022, Paris, France
Les communications sans acte
En 2025 :
M.Addoum, A. Lherbier “Real-Time Video-Game Technologies for 3D Scientific Visualization”, Workshop On Immersive Technology, “International Electronics Symposium”, PENS, Surabaya, Indonesia
R. Giner, N. Mouchel, B. Marin, M. Addoum, F. Wolf, “Decision-making System for Cooperative NPC in a Shooter Game”, “Groupe de Travail IA et Jeux”, 12 Janvier 2023, CNAM, Paris, France
En 2022 :
J. Six, B. Suzon, T. Dallard, M. Addoum, F. Wolf “Une architecture de prise de décision dans les jeux stratégique Temps-réel (RTS)“Journées plénières du GDR IA”, du 11 et 12 Octobre 2022, Université d’Artois, Arras, France